.

Välkommen till cMusic

Välkommen till cMusic.
Detta är en blogg som kommer innehålla annalyser av olika spår av olika artister. Det kommer oftast innehålla sådan musik som jag personligen tycker om men självklart också motsatsen. Diskussioner och åsikter om musiken och mina analyser tar jag väldigt gärna emot.

Igår kväll spelade vi på en idrottsgala och då spelade vi bl.a Ain't gonna lose you - Brett Dennen. Därför väljer jag att prata om den idag!


Detta är en fruktansvärt enkel låt där Mr. Dennen bara använder 3 ackord i hela låten. Genialt enligt min mening!
Nästan hela låten snurrar med Bb och Eb. Låten är vacker, lugn och rörande men när den närmar sig 5 minuters sträcket så börjar det nästan bli lite tråkigt. Kanske inte första,andra eller nionde gången man lyssnar på den men den tionde. Min inställning är att en låt behöver inte vara längre än fyra min. Om den sträcker sig längre tid än så ska den ha en bra anledning. Helst av allt ska den sluta precis efter tre minuter.

I låten repeterar Dennen meningen "I ain't gonna lose you" väldigt många gånger och det gör låten till ett klistermärke. Det går väldigt fort tills låten fastnat och man själv sitter med kaffekoppen i handen och sjunger med. 
Rösten som Brett Dennen besitter är en röst jag skulle ge mycket för att ha själv. Den hesa men ljusa tonen är oslagbar. Spelar någon upp en låt med Mr. Dennen så känner man igen honom direkt. Detta gör honom till en stjärna som fler och fler kommer att lyssna på.




Jag kommer inom kort att lägga ut en Spotify lista med de kommande låtarna så ni kan lyssna på låtarna och skaffa er en egen uppfattning av dem innan jag kommer med mina åsikter.  


Bloggen är designad av Salar Perniani.


Upplagd av Carl Holmertz   23;49   20100318


2010-03-18 @ 23:51:50 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback